Музей є осередком освіти і виховання, який сприяє формуванню у молодого покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпеченню духовної єдності поколінь.

Як ефективний засіб формування історичної компетентності та інтересу до пошукової роботи, а також як потужний інструмент учитель виокремлює такі види краєзнавчої, позакласної, навчальної діяльності:

- робота з історичними джерелами;

- діяльність шкільних музеїв різного історичного профілю (військово-історичні, історико - культурологічні, історико - технічні).

Ці види краєзнавчої роботи є не лише способом формування та активізації до дослідницької діяльності учнів, а й найкращим чином сприяють розвитку їх практичних умінь самостійно читати історичні тексти, аналізувати їх отримуючи з них повну інформацію.

Працюючи у шкільному музеї учні отримують навички підготовки та проведення екскурсій, оформлення музейних експонатів, роботи з історичними джерелами. Краєзнавча позакласна робота учнів у шкільному музеї, зокрема історичного спрямування, формує вміння зіставляти, порівнювати, керуватись при оцінці тих чи інших подій та явищ і перевіряти їх власними дослідами. Саме тому сприймання музейних об’єктів стимулюють якісне сприйняття дійсності старшокласників, їх моральний розвиток.

Краєзнавча позакласна робота в шкільному музеї допомагає учням:

-орієнтуватися в історичному просторі;

-працювати з джерелами історичної інформації;

- визначати та застосовувати історичні поняття, положення, концепції для аналізу й пояснення історичних фактів, явищ, процесів;

-формулювати оцінки і версії історичного руху і розвитку;

- вивчати історію рідного краю, його традиції, звичаї, побут.

Краєзнавча позакласна робота значно розширює можливості учнів, які мають окремий інтерес до історії, дає можливість поглиблювати свої знання, розширювати їх діапазон, формувати навички та вміння пошуково-дослідницької роботи, розвивати їх засобами історичної компетенції.

Позакласна краєзнавча робота в музеї має значно більші можливості, аніж шкільний урок, чітко рекламований у часі, для розвитку як предметної компетентності в цілому, так і окремих умінь старшокласників: описувати побут, повсякденне життя людей краю на основі аналізу та узагальнення різних джерел інформації (текстів, фрагментів історичної літератури, письмових та речових історичних джерел, ілюстрацій експонатів музею, історичних пам’яток), розробляти історичні навчальні проекти, присвячені історії рідного краю певного періоду, його відомим людям, вести пошукову краєзнавчу роботу.

Шкільний музей може бути створений в результаті широкої історико-краєзнавчої праці школярів. Тільки вона дає можливість зібрати оригінальні матеріали, без яких неможливе створення музею. Головними критеріями для зібрання матеріалів шкільного музею повинні бути:

1) профіль музею, його головна тема;

2) типовість музею для місцевого краю;

3) можливість використовувати експонати музею в навчально-виховному процесі

Особливістю експозицій шкільного музею є врахування шкільної програми та необхідність постійного оновлення експозицій. Педагогічна цінність краєзнавчої роботи в музеї полягає в тому, що інформація в музеї конкретна і дає можливість активізувати сприйняття учнів.

В 2005 році в Ольгопольській ЗОШ І-ІІІ ступенів була створена музейна кімната «Бойової та трудової слави».

За час діяльності гуртка «Юний краєзнавець» проводилася велика й різноманітна робота: організовувалися одноденні походи, екскурсії, влаштовувалися зустрічі з учасниками різних історичних подій: свідками голодомору, учасниками Великої Вітчизняної війни, передовиками виробництва.

Музейна кімната має такі розділи:

- «Наш край у давнину» - зібрані матеріали, які розкривають історію села в минулому;

- «Історія заснування села Ольгополь» - матеріали про засновників села - графів де - Вітте та Потоцького;

- «Очевидці свідчать» - матеріали та розповіді про людей, які зазнали голодомор 1932-33 рр.

- «Учасники бойових дій під час Великої Вітчизняної війни» - зібрані матеріали, документи, розповіді, світлини бійців;

- «Зброя та спорядження бійців Радянської та Німецької армій в часи Великої Вітчизняної війни»;

- «Від соціалізму до комунізму»;

- «Культура та побут жителів села».

Як наслідок , краєзнавча робота в музеї та вивчення історії рідного краю – не тільки захоплююча справа, невичерпне джерело збагачення знань учнів, а й важливий засіб виховання патріотизму і моральних якостей, які повинні визначати духовний світ людини.

У 2013-2014 навчальному році учнівський та педагогічний колектив школи був нагороджений грамотою Миколаївського обласного краєзнавчого музею за активну участь у вивченні та популяризації історії рідного краю.

/Files/photogallery/1182/4.jpg/Files/photogallery/1182/5.jpg/Files/images/DSC09263.JPG/Files/images/DSC09270.JPG/Files/images/DSC09274.JPG/Files/images/DSC09277.JPG/Files/images/DSC09278.JPG/Files/photogallery/1182/6.jpg/Files/photogallery/1182/7.jpg/Files/images/DSC09280.JPG/Files/images/DSC09282.JPG/Files/images/DSC09286.JPG/Files/images/DSC09288.JPG/Files/images/DSC09289.JPG/Files/images/DSC09289.JPG/Files/images/DSC09290.JPG/Files/images/DSC09291.JPG/Files/images/DSC09292.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 984

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.